Project manager for the last 5 years+ and stakeholder involved in monthly million dollars products, I am offering pollinated-crossed skills especially in the fields of Social Media, Customer Success, and Publishing Strategy. Having worked both for Mobile and PC game markets, I am an effective asset for any startup as for any major company eager to launch and/or to sustain the success of a brand and its product. Banker for ten years, I have a deep understanding of the relations expected by any kind of customer and its service providers.
Since then, I have shared those many team project achievements:
Mondial release of Brave Frontier RPG (as European Lead Community Manager) and MU Legend (as a Publishing Co-Producer);
2 times 100.000+ Facebook fans reached organically in less than a year for two different products (135.000 and 155.000 fans since then);
Management of International Communication toward our multicultural audiences made in 7 languages;
Contribution to the rise of AAA product like Warhammer Online (Customer support) and League of Legends (First timer QA for GOA);
Coordinator for different stakeholders (From Devs to Community Management, Localization Department to Customer Support, Freelancers to Heads of Management);
Mindset for multicultural understandings;
Trainer for the following jobs: Community Management, Manager, and Customer Support;
Strategist and Planner establishing editorial lines.
I will be efficient in the roles of a Producer/Associate-Producer, Lead Community Manager, Lead Customer Support or Success. Moved by Leadership more than Management, I am also open to discussion about any position for which my short presentation has instilled a “je-ne-sais-quoi” of opportunities to unveil.
Il est regrettable d’être le témoin des vaines comparaisons qui rythment nos rapports aux autres. La perception de notre propre existence altère notre compréhension du monde et de ses avatars qui pourtant sont faits d’un tout. Étant de ce même tout, notre matière perpétrée à travers l’infinité des agencements, est pourtant elle, unique et entière. […]
Coup de blues ? "Les autres sont heureux et moi...?", la quête du bonheur passe par bien des chemins... Ici on prend l'escalier du bas, on verra bien ce qu'on y trouvera.
Video game companies should consider transferring their property rights on their players account at the benefit of their users. In allowing them to be able to sell or trade with other players eager to do so, video games companies will reply to a current players desire. Currently, video game publishers are the owners of the […]
Le processus de création d’un jeu vidéo est comparable à une histoire d’amour et quand il s’agit d’un MMORPG, attention, c’est “ZEEE” histoire d’Amour avec un grand “A” comme “Abrutiquejesuis” ! C’est un amour avec son lot de passions, de déchirements, assujettis de pointes de haine ou d’angoisse – voir de jalousie – entrecoupée d’explosions […]
« … frites et coca ? » Le badge de « Sabrina, agent en formation » réfléchit la lumière fade tombée des halogènes surplombant le comptoir devant lequel je passe ma commande. D’un regard de cabillaud pensant à une fraie improbable avec la charmante sirène vendeuse de « cheeeeese », mon alter ego « bègue et puceau » empiète le pas pour répondre […]
Les entreprises de jeux vidéos devraient envisager de donner leurs droits de propriété de compte au profit des usagers et autoriser ceux-ci à pouvoir les vendre ou les échanger avec d’autres joueurs. On vend bien sa voiture d’occasion et on s’échange bien des actions sur les marchés financiers qui prennent de la valeur ou en […]
1 « Besoin d’aide ? Glissez un p’tit message sous la porte 217 et gagnez du temps, de l’argent et un ami ! Votre futur grand p:Dte, Vincent ». Un sourire amusé, Lyne relisait l’étrange annonce. Posée en plein centre du miroir de l’ascenseur, sur un papier d’écolier, le mot était incontournable pour tout locataire […]